Alla inlägg under maj 2007

Av Natalie - 29 maj 2007 11:11

Blev väckt av buller & brak vid 5-tiden imorse. Och den skyldige var ju så klart lille åskguden vid namn Tor som bråkade där uppe i himeln  ;-P Och det var sommarens första åskoväder här i nordvästra  som slog igenom buller & brak. SMHI har typ lovat  att det har varit risk åskoväder ända sen förra måndagen. Men det har inte kommit ett enda åskoväder förren tidigt i morse då det Sommarens första åskoväder slog igenom med buller & bång! Och det var inte ett litet åskoväder. Som det small och blixtrade i nästan två timmar.Så här på jobbet är vi ganska småtrötta allihop eftersom alla vaknade extra tidigt i morse av lille Herr Tor som bråkade där uppe i himeln ;-P


Men fick tack och lov lite sömn ändå! När jag gick upp vid 7.30 så öste regnet ner, så jag muttrade jaha då kan jag inte ha min kortärmande vita blus, min svarta  kjol med vita,svart & vitrandiga legins och mina nya svarta ballerinaskor i tyg med vita prickar, så jag fick leta fram några jeans och en röd långärmand tröja. Så jag gick till badrummet för att duscha, och när jag ut en kvart senare vid 7.45 så var regnet som bortblåst! Och solen hade smått börjat skina! Så då kunde jag ta på mig dom kläderna jag hade tänkt att ha i dag! Min kortärmande vita blus, min svarta  kjol med vita,svart & vitrandiga legins och mina nya svarta ballerinaskor med vita prickar!


 Var inne på Danmarks väder sida innan. http://www.dmi.dk och kollade hur många blixtnedslag det var i morse, och här i stora delar av Götaland, nästan hela danska Själland och lite av Tyskland så var det hela 7473 blixtnedslag! Så sommarens första åskoväder åskoväder slog kort sagt igenom med buller & bång!



Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta

Av Natalie - 28 maj 2007 11:26

... med en bil i morse när man skulle till jobbet. Det stod en bil på på Ga-torgs busshållplats och bilar får inte stå där. När busen skulle köra in på busshållplatsen så stod det redan en buss framför och så stod det en bil på busshållplats och bussen var ju stor så när den skulle köra in på busshållplatsen så krockade bussens bak en bil, så både billyktan fram på bilen och billyktan bak på bussen gick sönder. Jag & Christina satt längst bak så det hördes mycket när den krockade. Så vi såg ju lyktan på bilen och sen såg ju inte hel ut direkt. var ju bara en liten & lått krock eftersom den hade saktat in för den skulle ju stanna på busshållplatsen så tack och liv blev ingen skadad. Men chauffören fick hoppa av och prata med bilägarna, och det tog ca 10 min så jag och Christina bytte tíll den andra ettan när den kom och det var många som gjorde som oss och gick efter oss och bytte buss. Men när vi var vid skogsgatan så kom den bussen ifatt oss, men det gjorde inget eftersom bussarna sen körde efter varandra. Men det kommer att stå Arriva dyrt att försäkra både lyktan på bussen och bilen. Nja men bilens ägare får nog betala halva summan på sin bilförsäkring eftersom det stod på en förbjuden P-plats. 


 Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta

Av Natalie - 22 maj 2007 23:52

Så har man varit i Hörby i kväll å sett å träffat Jimmy Jansson! Var 5.e gången jag såg & träffade honom! Var som vanligt jättekul! och han sjöngs som vanligt jättebra och jättetrevlig mot oss i publiken! Han sjöng flera låtar från sina 3 album! Han sjöng blandannat Amanda, Vi kan gunga, Som sommaren, En underbar refräng och några till låtar! Han uppträde mellan 22.00-22.30 Och jag sjöng nästan med i alla hans låtar och viftade med armarna! och jag tog lite kort med honom med min knäppa digitalkamera, men det var ganska krånligt att ta foto på honom när han uppträde eftersom han flög fram å tillbaka på scenen som han burkar göra, hans att bara ner när han sjöng Flickan från det blå.


När han hade uppträtt så skrev han autografer i ett partytält nära scenen. Jag lämnade över tygrosorna med stödlistan från mig och Jenny Vi skapade ju en stödlista och fick in många fans som skrev på stödlistan, han fick en stödlista av oss eftersom han blev ju tvyärr dödshotad för ett tag sen :-(. Och så fick han en 450 grams påse med sitt favoritgodis Djungelvrål!

Och så skrev han en autograf på omslaget till hans nya skiva. Fixade även ett autografkort med Jimmy till Emma på Jack som oxå gillar Jimmy Jansson. Och så frågade jag honom om vad han tyckte om boken om han och Sandra som jag å Jenny gjorde i höstas som dom fick som julklapp i julas. och så tog pappa ett kort på oss tillsammans! Och så bad jag Jimmy att han skulle hälsa Sandra & Vilmer från mig!


Hoppas, hoppas att både Jimmy och Sandra kommer till Skåne snart!



Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta




Av Natalie - 21 maj 2007 16:04

Så är det äntligen varmt igen! Sommarvärme idag! 24 grader, men det är sån där  men väldigt tryckande & jobbig hetta idag, kvavt som att det ska bli åska. men gött att värmen och solen är tebax! Ska va mellan 16-22 grader och sol typ hela veckan! Gött! Har ju varit typ 2 veckor med dåligt väder :-( Men nu är försommarvärmen och solen tebax igen efter ca två veckors uppehåll! Gött! 


Och det innebär att man kan ha kjol igen! Gött! har kjol på mig idag å kommer ha det resten av veckan! Och att man kan ha sina sandaler på sig! Så man slipper att gå & svettas i sina vanliga skor.

Men men nu ska jag snart dra ut denna jobbiga värme och gå till bussen och åka hem. Oooops jobbar övertid igen! Skulle slutat 16.00


Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram /// Natta

Av Natalie - 21 maj 2007 13:13

Då var det dags för ännu en ny omröstning! Som lyder: Vilken hamnburgerkedja äter du helst på?



Själv så jag tycker att Burger King har godast hamburgare av alla hamburgarerestauranger! Grillat är godast!

Och typ om ett halvår kan man äta "o"nyttig mat på världens bästa restaurang Burger King på lunchen! Eftersom Burger King ska öppna vid nya Lidl som kommer att ligga ett stenkast bort från mitt jobb! Så då om ett halvår typ när maten inte är nåt vidare i jobbrestaurangen så finns räddaren i nöden, Burger King!




Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta

Av Natalie - 21 maj 2007 12:59

Så har man varit Fredriksdalsbesök nr 2 med jobbet! Kul! Vi besökte Kulturmagasinet! Vi fick en guidad visning av en som heter Pelle. Vi blev runtvisade på Kulturmagasinet. Vi fick blandat se olika förråd med gamla möbler å kläder/skor! Kul! Och så berättade han lite om museét och de gamla möblerna med mera. Det var ett kul & intressant besök!


Och det var allt om besök nr 2 på Fredriksdal! Lläs gärna mitt blogginlägg om Fredríksdalbesöket nr 1 den 11/5.

 http://natta.bloggagratis.se/2007/05/11/144215-fredriksdahlsbesok-nr-1/


Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram /// Natta.

Av Natalie - 19 maj 2007 10:37

Anneli!


Hoppas att du får en trevlig födelsedag, med fina presenter & massvis med god tårta. Ett skånskt trefaldigt leve! HURRA! HURRA! HURRA!



Grattishälsningar från Natta.

Av Natalie - 18 maj 2007 20:10

Förra året så lärde jag känna så många underbara nya människor!


¤ Alla på mitt jobb! Har världens bästa jobb Har världens trevligaste och bästa arbetskamrater & handledare! Vi har alltid så kul och skrattar & småbusar nästan jämt! Jag har alltid haft lätt för att skratta, men jag har aldrig skrattat så mycket ihela mitt liv som dom här första månaderna i år.




¤ Min chattkompis Jenny i Partille som jag mötte av en slump på Liseberg då våra idoler Jimmy Jansson & Sandra Dahlberg uppträde på Allsång på Liseberg. Som jag även sen har varit med några gånger då hon har varit nere hos sin farmor och låtsasfarfar i Höganäs. Och så har vi snackat i telefon en hel gånger, så klart mest om våra idoler!


Alla jag har lärt att känna den sista tiden är jättesnälla, roliga att umgås med! Tycker att det är så kul å underbart att umgås med folk har som har sinne för humor & bus och lätt för som jag har. Och kan snacka med dom om allt! Som jag inte kan med en del av mina gamla vänner.


Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram /// Natta

Presentation

Omröstning

Är det skönt att det äntligen är sommar?
 Ja, så klart!
 Nej, sommaren kunde väntat ett tag till.
 Sommar??? Är fortfarande vår/vinter där jag bor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards