Alla inlägg under augusti 2007

Av Natalie - 31 augusti 2007 17:57

Då har man varit på andra sidan sundet idag! Närmare bestämt København/Köpenhamn. Åkte ditt med världens bästa gäng "jobbet"! Vi åkte med Scandlinesbåtarna till Helsingør. Och eftersom jag har nära till vår centralstation Knutan " Knutpunkten" Så gick jag ner dit. Är dumt att ta bussen, åker ju bara 3 hållplaster så det är ju bättre att gå ju! Så när klockan var ca. 8.00 tog jag mig en härlig men regning morgonpromenad ner till Knutan. När jag kom till Knutan så mötte jag Anneli, Christina och Johan som redan hade kommit. Och sen så kom resten av gänget som bestod Adam, Alice, Oscar, Terese O, Therese J & Yvonne. När de hade kommit tog vi båten till Helsingør.

När vi hade åkt med Scandlines Tycho Brahe så tog vi tåget till København. När vi kom in på stationen kl 9.15 så stod tåget där och vi fick brått till tåget eftersom det skulle gå 9.16 men vi hade inte behövt haft brått eftersom tåget åkte nästan 10 min försent ut från Helsingørs station.


När vi kom fram till København så bestämde vi att vi skulle tillbringa dagen i Københavns city istället för att gå på Københavns tivoli som var bestämt från början att vi skulle gå på. Men eftersom ingen av oss direkt inte är så förtjusta att i åka karusell och plus att det småduggade så vi bestämde att vi skulle trillbringa dagen i Københavns city istället. Först så gick vi till Tiger, där köpte jag en fräck liten Moraklocka-modell i vit plast, som även Anneli köpte. När klockan var lite innan 11 så gick vi över gatan till Rådhuspladsen där vårt gäng delade upp oss i tre grupper eftersom alla ville göra olika saker.


Jag, Christina & Oscar gick tvärs över Rådhuspladsen och gick in på Guinness rekord museet. Det första vi tittade på var dock-statyer som föreställde världens kortaste & längsta människa. Och så såg vi lite uppstoppade djur, en kalv med två huvud, en get med åtta ben & två svansar och en uppstoppade fisk som hade päls. Sen kunde man gå över en läbbig bro som snurrade, men både jag & Christina struntade över att gå över den läbbig eftersom man blev yr bara av att sätta en fot på bron. Satte en fot på bron, men gick direkt av eftersom jag blev yr och så var man lite yr i några minuter. Och så fanns det en läbbig "ballkong" vid en låtsas grav som åkte ner utan förvarning och alla tre skrek till när vi åkte ner. Och när man var på toaletten så spelade dom musik och plötsligt så kom det pruttljud med jämna mellanrum från högtalarna.


När vi kom ut från museet var klockan 11.45 och vi hade vi 45 min kvar innan vi skulle samlas igen Rådhuspladsen så gick vi en liten runda på Strøget. Efter ett tag så mötte vi en del av vårt gäng och när vi hade gått en bit längs Strøget så mötte vi resten av gänget, så vi gick direkt till en resturang som heter RizRaz där dom hade vegetarisk medehavsmat-buffé som var jättegod. Och servitören fick typ nästan dille på oss eftersom 9 av oss 10 i vårt gäng skulle ha Coca-cola som dryck.


När vi hade käkat så drog hela gänget vidare till en pryl affär som hette systrarna Grene. När vi kom ut ur affären var klockan runt 14.30 och då hade det börjat regna. Där utanför affären tackade Yvonne tackade för dagen för att ta tåget & båten hem till Helsingborg trodde vi. När vi hade skilt oss från Yvonne såg gick vi vidare längs Københavns gator och kollade i några affärer. Och när klockan var runt 15.40 så tog vi tåget till Helsingør. Var jätteskönt att få sätta sig ner på tåget eftersom man var trött från knopp till tå efter en lång dag i København. Både jag, Anneli & Oscar höll på att somna till tågets sköna & vaggande rytm.


När vi kom fram till Helsingør så gick vi var klockan ca 15.40 och gick direkt på båten gick 15.50 Som även denna gång var Tycho Brahe. När vi hade gått ombord på Tycho Brahe så gick jag och Christina på toaletten. Och när vi står i toalettkön vid toalettbåsen så står det en vid handfaten som vars frisyr och sandaler vi känner mycket väl igen. Frisyren & sandalerna tillhörde inte mycket mindre än till Yvonne! Som hade gått vilse till tågstationen och missat sitt tåg, så hon tog tåget som gick innan vårt tåg och kom på samma båt som vi!


På båten hem köpte jag en 200-grams Toblerone som är min favorit choklad näst efter Marabou mjölkchoklad. När vi hade gått av båten var klockan 17.10 och vårt gäng skildes åt. Jag tog mig en härlig promenad hem i solen, trött efter en jätterolig & härlig dag i København med världens bästa gäng!


Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram /// Natta



Av Natalie - 27 augusti 2007 19:55

... Drömde en helt knäpp dröm i natt. Drömde att dom där tossiga komikerna Anders Johansson och Måns Nilsson var med i Ica reklamen. Att de var Stig, Ulf & Saras nya arbetskamrater.


Drömde att Anders & Måns satt vid kassan och fullständigt retade gallfeber på sina stamkunder. Finns sånna kassor som är runda och som snurrar runt (finns bla på Mästerlivs här i Helsingborg) I allafall så hade dom sånna kassor på den Ica-affären i Ica reklamen. Och någon av Anders elr Måns satt & snurrade kassabandet runt, runt å runt med en kvinnlig kunds varor, så den kunden blev jättesur på kassörskan och bad Anders/Måns att sluta att snurra runt kassabandet eftersom kunden ville ha sina varor. Men Anders/Måns sa, Nää jag måste snurra på varorna ( och nåt mer som som jag inte minns)



Var i allafall den knäppaste drömmen på länge.
Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram från Natta som förhoppningsvis drömmer en mer normal dröm nu inatt.
Av Natalie - 22 augusti 2007 15:06

Så har ja haft denna blogg i precis i ett halvår!


Jag har:


  • Skrivit sammanlagt 171 " 172 med detta"  blogginlägg.
  • Fått 9 kommentarer.
  • Haft 1 788 besökare!

Minns tydligt den 22 Febuari då jag skaffade denna blogg eftersom den natten hade vi det värsta snöovädert på 30 år här i Skåne. (  http://natta.bloggagratis.se/2007/02/22/88446-varsta-snoovadert-pa-30-ar-har-i-skane )



Till alla som har besökt min blogg och skrivit kommentarer, TUSEN TACK!


Så fortsätt gärna att läsa och kommentera snälla saker här i min blogg!


Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram /// Natta

Av Natalie - 21 augusti 2007 14:09

Så börjar sommaren lida mot sitt slut och det börjar närmara sig hösten. Så därför har min blogg fått nytt utseende med mysiga höstfärger & höstlöv som bakgrund!


Kommentera gärna vad ni tycker om det nya utseendet här på min kära  blogg :-)



Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta

Av Natalie - 17 augusti 2007 23:51

Så har man sett & träffat Jimmy nu i kväll, för 4:e gången detta år och sammanlagt den 8:e gången sen 2004.

Som den här gången uppträde i Perstorp som är Skånes minsta kommun.


Var själv i Perstorp, Jimmy började uppträda runt när klockan var 21.15, han sjöng God morgon världen, Sån é jag, Som Sommaren, Flickan från det blå, Amanda & Vi kan gunga.

Efter han hade sjungit så skrev han autografer. Fick en liten autograf på mitt karnevalarmband. Mär jag kom fram till Jimmy så sa, Tjena! Hur är det med dig då? Jag sa att jag mådde bra. Och så sa jag, det var ju inte så länge sen vi sågs ju. Och Jimmy sa, ja det var väl på Allsången i Malmö.

När vi hade snackat klart så gick jag till stationen för att ta tåget hem.

Och som vanligt var Jimmy jättebra & jättetrevlig och jag tog som vanligt bilder på Jimmy med min digitalkamera.


Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta

Av Natalie - 16 augusti 2007 15:17

 I dag när vi spelade TP så fick Oscar  en fråga: Vad heter Carola Häggqvist syster?


Både Oscar och vi andra blev helt förvånade att Carola har en syster. Ingen av oss visste inte ens att hon har en syster. Jaja iallafall så heter Carolas syster Susanne.



Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram från Natta som för några timmar sen, inte hade en anning om att Carola Häggqvist har en syster.

Av Natalie - 13 augusti 2007 18:23

Såndana där typer som är på bilden ovanför har vi fullt av på gården på jobbet. Mellan matsalen & boule/kubbplanen så finns det sådana där stora blomlådor som är fulla med fjärilar, när man ska till elr från bussen så blir man nästan påflugen av en elr flera fjärilar. Måste va nån speciell blomma/växt i blomlådorna som  gör att fjärilarna har sitt högkvarter vid mitt jobb.


Men men det var allt för denna gången! Pozz å Kram /// Natta

Av Natalie - 7 augusti 2007 14:58

Mamma!


Hoppas att du får en trevlig födelsedag, med fina presenter & massvis med god tårta. Ett skånskt trefaldigt leve! HURRA! HURRA! HURRA!

Grattishälsningar från Natta.

Presentation

Omröstning

Är det skönt att det äntligen är sommar?
 Ja, så klart!
 Nej, sommaren kunde väntat ett tag till.
 Sommar??? Är fortfarande vår/vinter där jag bor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards