Av Natalie - 19 juli 2007 23:57

Så har man varit i Degeberga utan för Kristianstad och träffat släkten på mammas sida! Jättekul! Vi var 12 av 19 kusiner! Och har träffat 3 av mammas 5 syskon. De som var i Degeberga var min morbror Joel, Annette & med sina barn & mina kusiner Simon, Tobias, Erik och Nora, morbror Mårten med sina barn & mina kusiner Katarina, Joel, Jack och Molly, morbror Sören & Monica med sina barn & mina kusiner Fabian och Moa.

Och så var mammas halvkusin Jenny där med sin man Peter och deras barn Johan, Kalle och Stina. Och  Jennys föräldrar Britt-Marie.

Och så var så klart jag, mamma, lillsyrran och hennes kille Micke också där i Degeberga! Vi var som allt 26 personer!

Jag & mamma tog tåget till Kristianstad där Sören, Monica, Fabian & Moa hämtade oss så åkte vi till Forsakar i Degeberga där det fanns utomhuspool och restaurang!

Badade nästan i 3 timmar i det 27- gradiga varma vattnet! Härligt! Har inte badat så mycket på evigheter och inte badat i en utomhuspool på flera år. Fanns en sån ställning som man ska hoppa ner från i vattnet som var väl 5 meter ovanför bassängen, som jag hoppade från några gånger, har aldrig hoppat från en sån höjd innan, var lite läbbigt men kul!

När vi hade badat så gick vi och åt på restaurangen ovanför badet. Vi hade hela restaurangen för oss själva. Åt någon konstig med god vit fisk med

jättegoda stekpannssteka grönsaker och färsk potatis till! Drack Jaffa till.

Och till efterrätt var det jättegod glass!

Var jättekul att träffa kusinerna! Träffar ju dom så sällan eftersom dom bor i Stockholm. Men nu är nästan alla kusiner här nere i Skåne & hyr stugor på olika ställen på Österlen.

Av Natalie - 14 juli 2007 18:12

Så har man varit i Malmö för andra gången på en månad och sett & träffat Jimmy! Även denna gång var det på Stora Scenen i Folkets Park.

Var i Malmö med min väninna & arbetskamrat Christina och hennes pojkvän Peter.
Vi kom fram till Folkets Park ungefär när klockan var 12.45, då köpte vi biljetterna till Barnens allsång från Skansen där Jimmy också var med. När klockan har slagit 13.00 så blev man insläppt till Scenen, så satt vi där i en timme i det strålade sol & 25- gradiga vädret!

När klockan var lite över två så drog hela spektaklet i gång! Först så var det lite barnviseallsång och sen så kom Jimmy å sjöng Amanda. Sen var det lite mer allsång och så var Pippi & C.O på scenen. Sen kom Jimmy tillbaka och sjöng Vi kan gunga! Och så sjöng Jimmy allsång med oss i publiken, den låten som sjöngs var den kattvisan Tänk jag drömde i natt. Och så snackade han lite om katter med Ayla Kabaca som ledde allsången.

Och på slutet så sjöng alla som var med i Barnes allsång, Huvud axlar knä och tå, knä och tå. Och så skrev Jimmy autografer. Och så gav jag honom en liten vit ängel av gips som var till Sandra & Vilmer. Och så berättade jag & Christina för Jimmy om hans kanske mest udda fans! Christina & Peters katt Misse som har Jimmy som idol! Och så sa Jimmy typ, ja det kanske är sån telapi mellan mina katter och din katt. Och så tog Peter kort på mig, Christina & Jimmy!

Jimmy kände igen mig! Han sa bara hej till de flesta. Men när jag kom fram så sa han, Men Tjena till mig! Och så sa jag Hej igen! Var ju inte så länge sen du var här ju! Och då sa han nää, det var inte så länge sen. Och så frågade jag honom vad han tyckte om Pussbjörn och han sa han gillade Pussbjörn!

Sen så drog vi hem till Helsingborg!

Och som vanligt var Jimmy jättebra & jättetrevlig!

Och detta var allt för den här gången! Pozz å Kram ///Natta

Av Natalie - 14 juli 2007 10:31

Simon!

Hoppas att du får en trevlig födelsedag, med fina presenter & massvis med god tårta. Ett skånskt trefaldigt leve! HURRA! HURRA! HURRA!

Grattishälsningar från Natta.

Av Natalie - 13 juli 2007 18:48

Så är man hemma från tältsemestern! Åkte från Öland vid 12-tiden. Och i Bergkvara käkade vi lunch, käkade falafeltallrik.

När vi skulle åka till Ölandsbron i Färjestaden såg vi både kameler och lamor, förmodligen nån sån där turistgård som har kamelerna och lamorna. Och utanför Sölvesborg så åkte vi förbi ett gänng gamla t- fordar som körde längs kanten på vägen! Coolt!

Är skönt att vara hemma igen i kära Helsingborg! Visst är det mysigt att tälta på campingar som man har gjort de senaste 13-14 åren, men 3 nätter i tält räcker.

Och sen så kunde vädert varit lite bättre, har bara varit halvfint väder och under 20 grader.

Har skickat SMS till mina kära Helsingborgare då under semestern, "mycket billgare att skicka kort till alla, blir ju så dyrt med kort ju, ett kort kostar ju mellan 5- 10 kr och ett frimärke kostar ju 6 kr, så det är mkt billgare att skicka SMS ju, även om det nu är roligare att få ett vykort" Men både Öland & Kristianopel måste ha Sveriges sämsta mobiltäckning, så det har krånglat lite med SMS-skicknadet :-( , så vissa kan har fått flera likandana SMS, ( så jag ber i såfall om ursäkt för det )

Skönt att vara hemma igen och få sova i en redig och skön bädd i natt!

Av Natalie - 12 juli 2007 21:33

Fortfarande kvar på Tokenäs camping på Öland! Är ganska trött eftersom man inte fick så mycket sömn i natt, det ösregnade typ hela natten, så det var svårt att sova när regner smattrade mot tältet.

I dag har vi varit i Borgholm! Vi käkade lunch-middag på Borgholms källan. Käkade jättegod sesamolja kyckling med jasminris, jättegoda stekpannssteka grönsaker och jättegod tzatziki och nån ostsås som jag tror var ädelostsås.  Var i allafall jättegott! Och lilla jag var jätteduktig! Käkade upp allt på tallriken! Brukar annars lämna kvar mat på tallriken, är ganska liten i maten. Drack Pepsi Cola till.

När vi hade käkat så gick vi en runda i Borgholm City! I Ölandsbutiken köpte jag en liten vit gipsängel til Sandra Dahlberg och hennes son Vilmer. Och på nån prylbutik mittemot Ölandsbutiken köpte jag en skivan Skånska RÖKN ROLL HITS! Som de även spelade i den prylaffären. Inge öländsk musik där inte.

Sen så åkte vi lite rundor på norra Öland innan vi åkte tebax till campingen i Bryxelkrok.

Och nu på kvällen har vi ätit ostbricka vid havet nedanför campingen.

Och i morron åker vi hem till kära Helsingborg igen!

Av Natalie - 11 juli 2007 21:54

Sitter på en camping som heter Tokenäs som ligger i Byxelkrok på Norra Öland och sitter och skriver detta på ett trådlöst modem på vår bärbara dator.

Har inte gjort då mycket idag åkt från campingen i Kristianopel hit till Öland. Och varit och kollat på fyren Långe Erik på Ölands Norra Udde.

Och fikat på nåt fik. Och käkat jättegod rökt sej! Mums!

Av Natalie - 10 juli 2007 23:33

Är just nu på en camping i Kristianopel i Blekinge tillsammans med lillsyrran, pappsen, Ann-Katrin och hennes son Max.

Sitter och skriver detta på den bärbara datorn. Har en ett trådlöst modem så man kan surfa typ vad man vill! Gött!

Har just kommit från baren vid campingen där det var musikfrågelek med campingens husband som bestod av en far och hans dotter.

Reste från Helsingborg typ vid 11-12 tiden. I Hässleholm åt vi på Macdonalds och på Sweden Rock Café utanför Sölvesborg tog vi en kopp kaffe.

Har grillat i kväll! Gött! Köpte maten på Konsum i en liten håla som hette Fågelmara.

Här runt campingen finns en lång ringmur som är flera 100 år gammal. En mur som alla campinggäster går promenader på. Som jag självklart oxå har gjort!

Men men nu ska jag gå och lägga mig i tältet. I morron så drar vi vidare till Öland.

Och det var allt för denna gången! Pozz å Kram. /// Natta

Av Natalie - 8 juli 2007 20:11

Tim!

Grattishälsningar från Natta.

Är det skönt att det äntligen är sommar?
 Ja, så klart!
 Nej, sommaren kunde väntat ett tag till.
 Sommar??? Är fortfarande vår/vinter där jag bor