Alla inlägg den 26 december 2007

Av Natalie - 26 december 2007 18:46

Tänker berätta lite om vad jag fått i julklapp och vad jag har givit i julklapp till andra.


Julklappar som jag har fått:


  • En bok som heter Mord i sinnet som är olika juldeckare av olika deckarförfattare som jag fick av faster Katarina och hennes sambo Sven.
  • Sista Harry Potter boken som jag fick av min lillsyrra
  • Boken Bonniers Världshistoria som fick av Christina.
  • Boken De största katastroferna som jag fick av mamma.
  • Boken Faktakalendern 2008 som jag fick av pappa.
  • En cd-skiva som heter mysiga stunder 2 som jag fick av Katarina och Sven.
  • Ett ljustblått nattlinne med tryck på som jag fick av Ann-Katrin.
  • Strumpor som jag fick av Ann-Katrin.
  • Trosor som jag fick av pappa.
  • Mysiga tofflor som jag fick av Katarina och Sven.
  • En bokhållare som jag fick av mamma.
  • En liten gullig penna som var en hund som jag fick av Alice.
  • Armbandsklocka som jag fick av pappa.
  • En ny mobil, Nokia 1208 som jag fick av pappa.
  • En halsband i guldfärgad kedja med hjärta som jag fick av Tessan.
  • Cloetta Choklad ask som jag fick av Oscar.


Julklappar som jag har gett bort till andra:
  • Julgranskulor med namnen Jimmy, Sandra & Vilmer på till Jimmy Jansson, Sandra Dahlberg och deras som Vilmer.
  • Ett grönt halsband till Anneli.
  • Receptboken 7 Sorters kakor till Christina.
  • Simpsonposter till Oscar.
  • Några söta tvålar plus en julgranskula till Sandra W.
  • Några söta ljus till Ann-Katrin.
  • En dovekräm till Ann-Katrin.
  • En olivtål med tvål kopp i trä till pappa.
  • Trätavlor med kinesiska tecken " Kärlek & Glädje" till mamma.
  • En dokumäntpärm-mapp till lillsyrran.
  • En klocka av en LP-skiva med Jesusmotiv till lillsyrran.
  • En klocka av en LP-skiva med hundmotiv till Tessan.



Och jag det var 2007s julklappar! Är jätteglad för alla mina julklappar. Vet ej vilken som är den bästa julklappen.Och ni som fick julklappar av mig, hoppas att ni gillar era julklappar!



Och det var allt om min julhelg! Pozz å Kram från tomtemor Natta.

Av Natalie - 26 december 2007 18:22

Jepp, så är snart julhelgen 2007 över då.


Har tänkt att summera lite över hur min julhelg har varit.


JULAFTON:


Var först hos pappa där jag hade sovit, där vi käkade julbrunch: Senapssill, revbensspjäll, Julskinka med senap på ljust knäckebröd! MUMS! Drack julmust till.


Sen så öppande vi julklappar!


Efter det så gick jag och lillsyrran över till mamma. Där jag såg Kalle Ankas jul! Sen så gick vi till kyrkan, som vi gör varje julafton. Gick till Santa Anna Kyrka.


När vi kom hem där i från öppnade vi ännu mer julklappar och sen så åt vi ännu mer julmat och senare på kvällen åt vi julgröt och Julskinka med senap på ljust knäckebröd! MUMS! Äter typ gröt en gång om året, och det är på julen! Drack julmust till.


JULDAGEN:


Tog det lungt hela dagen. Senare på kvällen så var det dags för årets tradionella hos vår bekant Kenneth eftersom han fyller år på juldagen. Var på festen med pappa och Ann-Katrin. Har typ varit hos Kenneth och hans familj typ varje juldag under de 20 åren man har bott här i Helsingborg!


Där var det ostbricka med knäcke och vindruvor och julmust! MUMS! Och pratade lite med dom andra på festen. Kul!


ANNANDAG JUL:


Så träffade jag Tessan "Therese H" ett tag och vi bytte julklappar och var ett tag på stan och kollade på mellandagsrean. Och så fikade vi på Graffiti Café på Knutan. Käkade daimtårta med grädde! MUMS! Drack fanta till. Och Tessan käkade nån kladdkaka med grädde och drack cola till.


Var kul på stan!



Och det var allt om min julhelg! Pozz å Kram från tomtemor Natta.

Presentation

Omröstning

Är det skönt att det äntligen är sommar?
 Ja, så klart!
 Nej, sommaren kunde väntat ett tag till.
 Sommar??? Är fortfarande vår/vinter där jag bor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards