Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Natalie - 4 augusti 2007 21:05

På förmiddagen idag var jag, pappsen, Ann-Katrin och hennes dotter Katja till Ålabodarna utanför Landskrona. Där vi käkade vi lunch. Jag och Katja käkade varsin god Laxtallrik med varmrökt lax med potatissallad, rödlök o vanlig sallad.Pappsen & Ann-Katrin tog varsin sillamacka. Efter Ålabodarna åkte vi hem till Helsingborg igen.


Lite senare så tog jag, pappsen och Ann-Katrin en moppetur till Sofiero och Domsten. Satt bakom pappa på moppen. I Sofiero stannade vi till vid Sofierokiosken och stannade till och tog varsin kulglass av världens bästa glassmärke Sia! Jag tog en bägare med två kulor, favoriten choklad och en ny smak för i år: Citron Lakrits glass, med smak av med citronsmak och lakritssås. Citron lakritsglassen var fakiskt supergod! Kommer absolut att käka den glassen fler gånger!


När v hade käkat upp glassen så åkte vi vidare till Domsten där vi satt och njöt på båtbryggan i den mysiga kvällssolen ett tag! Sen så moppade vi hemåt igen och stannade till vid Ica Hamilton där vi köpte räkor, sen så moppade vi hem till Ann-Katrin där kvällsmaten bestod av räckor på en skiva rostat bröd med nykokt ägg, med blue cheese-ost och creme fraiche för min del! MUMS! Drack alkoholfri päroncider till.


Även Ann-Katrins katt Stina fick några räkor som hon är tokig i! När jag kom in och la räkorna i Stinas skål i vardagsrummet blev hon galen och hoppade ner från fåtöljen där hon satt och flög upp på bordet och började käkade räkor och sa Mjau innan hon började med räkorna, ett mjau som väl denna gång betydde väl, RÄKOR! MUMS!


Men men det var allt för denna gången och se upp så ni inte flyger iväg i blåsten ;-). Pozz å Kram /// Natta

Presentation

Omröstning

Är det skönt att det äntligen är sommar?
 Ja, så klart!
 Nej, sommaren kunde väntat ett tag till.
 Sommar??? Är fortfarande vår/vinter där jag bor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards