Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Natalie - 10 mars 2007 21:47

The Ark gick vidare! Och det är inte så konstigt! För dom var ju bäst!
The Ark = Melodifestivalens självklara vinnare! Men bäst i år var ju så klart Jimmy Jansson! Trist att han åkte ut i Andra Chansen förra lördagen :-(. Men The Ark är Melodifestivalens självklara vinnare,eftersom dom är näst bäst efter Jimmy Jansson!

Så här tyckte jag om kvällens artister:



1. The Ark - The Worrying Kind:
BÄST! Melodifestivalens självklara vinnare! Hoppas att de vinner i Helsingfors
2. Andreas Johnson - A Little Bit of Love:
Bra låt! En av mina favoriter i årets Melodifestival!
3. Måns Zelmerlöf - Cara Mia:
Näst bästa låten ikväll! En låt att sjunga med i.
4. Sarah Dawn Finer - I Remember Love:
Nja, så där,inte direkt min favorit i år.
5. Marie Lindberg - Trying to Recall:
Dålig, sämst iår. Kan ju inte ens sjunga sitter bara där på sin pall och spelar gitarr. Ballader är för långsamt för Melodifestivalen.
6. Sonja Aldén - För Att Du Finns:
Bra låt! Ännu en bra låt att sjunga med i.
7. Sanna Nielsen - Vågare du, vågar jag:
Nja så där. Hon slog ju ut Jimmy i Andra Chansen förra lördagen :-(, så jag är lite sur på henne.
8. Sebastian Karlsson - When The Night Comes Falling:
Bra låt! En av favoriterna i år!
9. Anna Book - Samba Sambero:
Bra låt. En av årets självklara favoriter! En låt som man får bra lust att hoppa upp och dansa till och sjunga med i.
10. Tommy Nilsson - Jag Tror På Människan:
Dålig, passar bäst som en tryckare på ett disco. Ballader passar inte in i Melodifestivalen.



Ska även tycka till om årets programledare Kristian Luuk: Sämsta programledaren som har varit i Melodifestivalen. Gillar inte hans skämt mot artisterna. Och så är han så himla trist. Kan ju inte sjunga, som man fick höra i kväll när han sjöng med Christer Björkman.

Apropå Christer Björkman. Så tycket jag att han ska bli fastanställd programledare i Melodifestivalen. Eftersom han är bra på att prata med artisterna och prata innför pubkliken. Så SVT fastanställd Christer Björkman som programledare i Melodifestivalen.

Ska sammanföra en lista med mina 5 favoriter i årets Melodifestival:

1. Jimmy Jansson - Amanda
2. The Ark - The Worrying Kind
3. Måns Zelmerlöf - Cara Mia.
4. Sebastian Karlsson - When The Night Comes Falling.
5. Anna Book - Samba Sambero.


Ska även sammanföra en lista med de 5 sämsta i årets Melodifestival:

1. Marie Lindberg - Trying to Recall.
2. Regina Lund- Rainbow Star.
3. Tommy Nilsson - Jag Tror På Människan.
4. Elin Lanto - Money
5. Caroline af Ugglas - Tror på dig


Men kul att juryn var artister från gånga Melodifestivaler! Men Jimmy Jansson och Sandra Dahlberg skulle tillsammans varit den skånska "Malmö" juryn istället för Dum-Björn Kjellman. Roligare att de hade gågna Melodifestivalsartister som juryn än förra årets ju då han där Fredrik Lindström från Svenska Dialekt Mysterier var alla jurygrupper själv genom att härma de dialekter från jurystäderna. Och årets jury var mycket bättre än när deltagare från Robinson var juryn för några år sen.

Och det var kul att dom i musikalen sjöng Sandra Dahlbergs låt Jag tar det jag vill ha från förra året. Har hoppas och väntat på att de skulle sjunga Sandra Dahlberg eller Jimmy Janssons melodifestivalslåtar i musikalen!

Men men, nu ska jag gå & bädda ner mig i den sköna sängen och sova.
Go´natt från Natt
.

Av Natalie - 10 mars 2007 11:00

Så är det äntligen dags för årets final i Melodifinalen! Kommer att sitta bänkad framför tv:n ikväll! Jättebra finalfält i år trots att Jimmy Jansson inte gick vidare till finalen via Andra Chansen förra lördagen.


Finalfältet ikväll:


1. Andreas Johnson - A Little Bit Of Love
2. Sonja Aldén - För att du finns
3. Anna Book - Samba Sambero
4. Sebastian - When Night Comes Falling
5. Marie Lindberg - Trying To Recall
6. Måns Zelmerlöf - Cara mia
7. Tommy Nilsson - Jag tror på människan
8. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
9. Sarah Dawn Finer - I Remember Love
10.The Ark - The Worrying Kind


Vet inte riktigt vem jag hejar på i kväll, det är så mååånga låtar som är bra. Jag hoppas att någon av dom här går vidare: Måns Zemlerlöf eller The Ark vinner. Årets final är den bästa finalen i Melodifestivalen av alla Melodifestivaler jag har sett i hela mitt liv.


Och det var allt för denna gången. Pozz å Kram /// Natta

Presentation

Omröstning

Är det skönt att det äntligen är sommar?
 Ja, så klart!
 Nej, sommaren kunde väntat ett tag till.
 Sommar??? Är fortfarande vår/vinter där jag bor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards